”En väg in” - ska förbättra boupplevelsen hos Eidar

Emma Larsson och Eva-Lott Bussqvist Eriksson står redo att välkomna kunderna i receptionen på Eidar Center. Foto: Eidar

Eidar lanserar den nya kundservicen ”En väg in”. Målet är att En väg in ska förbättra servicen och underlätta för hyresgäster och bostadssökande att få hjälp med sina ärenden och svar på sina frågor – vilket i slutändan ska bidra till en bättre boupplevelse.

För att göra det lättare för hyresgäster och bostadssökande att få svar på frågor och hjälp med ärenden går Eidar nu ifrån att ha olika telefon- och öppettider för till exempel frågor angående, besiktning, felanmälan eller störningsanmälan. Med En väg in kan kunderna nu ställa alla möjliga frågor kring sitt boende vid ett och samma samtal eller besök.

-Jag har goda förhoppningar om att våra hyresgäster och bostadssökande ska uppleva en ordentligt förbättrad service nu när Eidar har En väg in, och jag är säker på att det kommer att påverka boupplevelsen positivt för våra kunder, säger Evelina Prins, avdelningschef Kundservice.

Förberedelserna för att införa En väg in har pågått under en längre tid. Bobutiken på Eidar Center har byggts om för att kunderna ska få bästa möjliga service när de besöker Eidar, och Mina sidor har fått nytt utseende för att förbättra upplevelsen för dem som väljer att göra sina ärenden digitalt. Med nya Mina sidor kan hyresgästerna lättare följa vad som händer med deras ärenden dygnet runt. Eidar har också infört ett nytt fastighetssystem med bättre stöd för ärendehantering som underlättar för personalen att ta hand om hyresgästernas ärenden på ett mer effektivt sätt.