Tips på hur du kan maximera din utställning på mässan

unsplash

Är det så att du ska ställa ut på mässa? Då finns det en del saker att tänka på. Bland annat hur du ska ha din mässmonter samt vad du ska ha för mässmaterial med dig. Med tusentals utställningar som äger rum runt om i världen är det mycket viktigt att välja rätt. När du överväger din nästa utställning, se till att du gör din hemläxa och ta reda på så mycket information som möjligt. Fastställ om utställningen passar in i din befintliga marknadsföringsstrategi och om den är attraktiv för din målgrupp.

Välj rätt utrymme

Om du vill vara på en mycket önskvärd plats, boka ditt utställningsutrymme så snart som möjligt. Den största montern du har råd med är kanske inte nödvändigtvis det bästa alternativet för ditt företag, överväg noga hur mycket utrymme du behöver. Fråga arrangörer om planlösningen och det som passar dig bäst. Bestäm om du vill vara nära huvudattraktionen, entrén, mässcentrum eller om du vill ha en hörnmonter. Glöm inte att ta hänsyn till dina grannar, dina konkurrenters position, eventuella blockerande kolonner och återvändsgränder.

Skapa en plan

Du bör börja planera för utställningen minst 4 till 6 månader innan mässan. Tillsammans med ditt team sätt upp realistiska mål, skapa ett schema och planera alla aktiviteter. Diskutera din budget, transport, utställningsmonterdesign och detaljer.

Håll det konsekvent

Allt ditt reklammaterial, logotyp, varumärkesfärger, typsnitt och budskap bör vara konsekventa. Allt du inkluderar i ditt mässmaterial ska återspegla ditt varumärke och hålla samma utseende och känsla.

Utnyttja sociala medier

Använd sociala medier för att driva besökare till din mässmonter. Lägg upp foton av din monter, engagera dig med deltagare på Twitter och gå med i online-konversationer. Sociala medier är ett bra ställe att låta alla veta att du deltar i utställningen. Om din monter innehåller prylar, interaktiva spel eller tävlingar, se till att alla vet!