Riksbyggen och Simpleko får höga betyg i kundnöjdhet inom fastighetsförvaltning

Pressbild: Riksbyggen

Riksbyggens dotterbolag Simpleko har placerat sig på förstaplats i Prognoscentrets kartläggning av kundnöjdheten bland Sveriges bostadsrättsföreningar. Även Riksbyggen ligger fortsatt på prispallen jämfört med föregående år.

Enligt Prognoscentrets undersökning*, som omfattar över 6 500 bostadsrättsföreningar, har Simpleko högst kundnöjdhet i branschen med ett NKI (Nöjd Kund-Index) på 77. Riksbyggen delar tredjeplatsen med ett NKI på 69. Det genomsnittliga NKI-värdet för branschen 2024 uppgick till 66, en förbättring från 2023 då genomsnittet var 62.

- Det är positivt att se att vi uppfattas som ett pålitligt alternativ av våra kunder och att vår kundnöjdhet är fortsatt hög. Vi strävar efter att möta kundernas behov och vidareutveckla vår verksamhet utifrån deras förväntningar, säger Susanne Lindh, vd för Simpleko.

Resultat topp 3, 2024:

  1. Simpleko (NKI 77)
  2. Övriga bolag (samlad grupp, NKI 72)
  3. Riksbyggen och Nabo (NKI 69)     

- Vi arbetar kontinuerligt med att förbättra våra tjänster och anpassa oss efter kundernas behov. Resultaten från undersökningen är en värdefull indikation på att vi ligger rätt i vårt arbete med kvalitet och kundrelationer, säger Daniel Toftskär, försäljningschef på Riksbyggen fastighetsförvaltning.